Чим изађу из салона, кола изгубе 30 одсто вредности

НОВИ САД: Купити нов аутомобил или се, ипак, одлучити за половно возило – дилема је пред којом су они којима је аутомобил потребан.
automobili kupovina
Фото: Dnevnik (Aleksandra Erski)

Какву ће одлуку купци донети зависи од много чега, а углавном је пресудан новац којим се располаже и афинитет према одређеном моделу аутомобила. Одговор на питање која је одлука боља – куповина новог аутомобила или половног – такође зависи од много чега, али је извесно да нови аутомобил значајно изгуби на вредности одмах после куповине.

По речима менаџера продаје у Ауто-центру „Карузо” Драгана Топалова, најдрастичнији пад цена аутомобила заправо се догоди чим он изађе из салона.

Практично, нов аутомобил аутоматски изгуби на вредности око 30 одсто чим га неко купи и извезе на улицу, каже Топалов. Суштински, додаје наш саговорник, што је краћи период од куповине новог возила, интензитет пада цене је већи, односно цена одмах по куповини значајно опадне, а потом опада у зависности од неколико фактора.

Он напомиње да многи возачи просто желе да купе/имају нов аутомобил, односно желе да буду први власници и возе возило које нико пре њих није возио и уопште нису заинтресовани за половњаке. С друге стране, многи радо купују половна возила и немају психолошку препреку што нису први власници возила. 

Дакле, иако је несумњиво тачна изрека да је најпоузданији и најбољи нов аутомобил, могло би се рећи да би, пошто му цена значајно опада одмах после куповине, најбоље било купити тек купљени аутомобил. Међутим, то је готово немогуће јер је понуда половних возила која се продају, рецимо, два-три месеца или пола године од прве куповине изузетно ретка. Ипак, сигурно је и да би се многима допало да аутомобил стар свега неколико месеци који је плаћен око 10.000 евра плате око 7.000.


Важно и шта ауто покреће

Приликом формирања цене половних аутомобила, уз опште стање возила и пређену километаржу, није занемарљиво ни то које гориво се сипа у резервоар.

Тако се, рецимо, цена истог модела возила сличне старости  може разликовати и око 1.000 евра, у зависности од тога да ли се као погонско гориво корист дизел или бензин.       


Пошто таква понуда практично не постоји, купцима половних аутомобила на располагању су возила која су већ имала власнике, стара неколико година, а могу да бирају и модел и произвођача и да ускладе своје могућности с оним што се нуди. Указујући на то да на цену половних возила утиче много фактора, Топалов каже да аутомобила познатих немачких и јапанских произвођача („Мерцедес”, BMW, „Ауди”, „Фолксваген”, „Тојота”, „Хонда”) спорије и мање губе вредност у односу на возила других поизвођача. Разлог за то су, указује наш саговорник, традиција у производњи аутомобила, квалитет израде, материјали који се користе...

Колико ће коштати половни аутомобил и колико ће то бити мање него што одређени модел кошта кад изађе из погона, зависи од неколико фактора. На цену половњака утиче и опште стање аутомбила, сервисна историја, да ли је било оштећено... а један од битних параметара је и километаража коју је превалио.

Цена половних возила зависи и од пређене километраже, и што је више километара аутомобил превалио, цена иде наниже. Тако се, рецимо,  „пежо 308” произведен 2015. године с бизнис-опремом, уз пређених око 150.000 километара, продаје за око 8.000 евра. То је и више од 50 одсто мање од износа који је потебно издвојити за исти модел „пежоа”, али нов – који кошта око 17.000 евра. Међутим, уз мањи број пређених километара цена тог модела „пежоа” из 2015. године може бити виша и до 1.500 евра, каже Топалов.

Д. Млађеновић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести