Изложба у галерији Шок задруге

У галерији Шок задруге, у Новом Саду, почетком недеље, отворена је изложба „Горење“ кустоскиње Милице Дукић, која је и учесница ове групне изложбе на трагу публици добро познатог серијала „Гранична подручја еротике“ некадашње Арт клинике.
Rad Monike Sigeti Foto: privatna arhiva
Фото: Рад Монике Сигети Фото: приватна архива

Поред Милице Дукић, на изложби су још заступљени радови Монике Сигети, Николе Џафа, Бојана Дојкића, Габриеле Хајзлер, Асје Комадине, Константиноса Петровића, Дејана Јанкова и Владимира Илића.

- Изложба „Горење“ нас наводи да еротику сагледамо у другачијем односу према граничности. Овога пута, у првом плану нису њена гранична подручја, него управо тематика и проблематика еротике у граничним подручјима и у ограничењима. Са избијањем пандемије вируса ковид-19, многе државе, укључујући и Србију, увеле су низ рестриктивних, ограничавајућих мера. Те мере су резултовале затвореним границама, затвореним градовима, укидањем међународног превоза, временским и просторним ограничавањем кретања и на нивоу самих градова. У таквим условима, људи који нису у вези/ браку имају на располагању само своје суграђане, а у строжим условима, само суграђане у кругу од 400 метара колико им је дозвољено да се крећу – записала је о актуелној изложби у Шок задрузи Соња Јанков. - Савремени менаџмент кризе еротику ограничава на поље нације, града, кварта, комшилука, а тиме често и на поље исте етничке припадности, ускраћујући многа места сусрета затварањем јавних простора. У таквом окружењу, нове међународне романсе и бракови постају немогући. Свет почиње да се (поново) окреће око доступности ресурса, доступности посла, могућности плаћања рачуна, отплаћивања дугова. Еротика у том контексту постаје еквивалентна са грејним апаратима који раде ако може да се плати рачун за струју и који греју ако их домаћинство поседује или може да дође до њих. Међутим, фабрке које производе грејне апарате, попут марке Горење, такође нуде и замрзиваче и фрижидере – апарате који стварају нове микро-климе, који продужавају хранљивост материје, који у екосистему остављају храну на располагању радије нама него бактеријама и плеснима. Такве фабрике нуде и апарате за прочишћавање, и управо све то ради и еротика – греје, ствара нову климу/екосистем, прочишћава, одржавајући на тај начин појединце, домаћинства, заједнице, народе. Ова изложба, симболично названа Горење, покушај је да уметност постане фабрика еротике, као контраст фабрикама бројева заражених и преминулих, бројева који у многим државама прелазе хиљаде и почињу да личе на неименоване бројеве убијених и несталих у разним ратовима. Уметност из тог разлога, у време пандемије, израста из леда, из пепела, из затворених граница, из фабрика – у еротику.

Уз подсећање да галерија Шок задруге нема званични депо, него голубарник/ пингвинарник co-working простор у којем је стално изложена и флуидна колекција савремене уметности, уметници-задругари апелују да се сви заинтересовани, услед тренутне ситуације са пандемијом, при посети изложбе придржавају свих мера предострожности.

Изложба „Горење“ је подржана од стране Министарства културе и информисања Републике Србије и Градске управе за културу Новог Сада, а отворена је до 21. новембра.

        И. Бурић

 

 

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести