Фестивал Танц плац 17. и 18. септембра у Еђшегу

НОВИ САД: У сад већ стандардној комбинацији видеа и живих догађаја протећи ће и 4. међународни фестивал савременог плеса „Танц плац“, најављен за 17. и 18. септембар, у Новом Саду.
t
Фото: Promo

Услед реновирања Кинеске четврти и „Фабрике“ Студентског културног центра Нови Сад, који је продуцент фестивала, „Танц плац“ ће бити одржан у Културној станици „Еђшег“. Као и претходних година, фестивалски програм везан је за селекцију „Аеровејвз“ и представиће три перформанса од 20 најбољих за 2019. годину.

Почетак овогодишњег програма биће панел разговор „Кореографисана криза: како плеше човек са маском“, кроз који ће бити покушано да се редефинише оквир плесних фестивала (и извођачких уметности уопште) у времену пандемијске кризе, ограниченог кретања и сусретања тела, рестрикције колективног тела и низа других промена уобичајеног режима живота и рада. Разговор ће се водити и у смеру преиспитивања неких од кључних термина савремене уметничке продукције попут колективног рада, уметности, као одговорне друштвене праксе, бриге... Учесници панела говориће под маскама о својим искуствима и размишљањима о тим промењеним условима, наговештавајући нова питања и усмеравајући пажњу публике на изнуђени формат фестивала који уводи колективно гледање видео-снимака представа.

Панел ће модерирати Маријана Цветковић (продуценткиња, кустоскиња и активисткиња, чланица Сервиса за савремени плес „Станица“, предавачица на Универзитету уметности у Београду), а на панелу ће учествовати: Јелена Алемпијевић (кореографкиња, плесачица и плесна педагошкиња, чланица колектива „Покретница“ и кооснивачица истоименог фестивала); Јована Ракић (кореографкиња, перформерка, плесна педагошкиња, чланица Сервиса за савремени плес „Станица“, менторка програма „Генератор“ за развој плесног позоришта за децу); Соња Преград (кореографкиња, извођачица и покретачица бројних плесних иницијатива, међу којима је „Антисезона“ у Загребу, Димитрије Коканов (драмски писац, драматург позоришта Атеље 212) и Марко Милић (кореограф и перформер, члан Сервиса за савремени плес „Станица“).

На програму централног (плесног) дела Фестивала „Танц плац“ наћи ће се четири копродукције и уметници из Француске, Норвешке и Чешке. Како то селекција „Аеровејвз“ налаже, реч је о младим и успешним кореографима и плесачима, представљајући актуелне тенденције у савременом плесу. Три перформанса биће представљена видео-пројекцијама, праћеним разговором уживо са уметницима, такође путем видеа, а уметници из Чешке наступиће уживо, последње вечери фестивала, и са њима ће публика моћи да разговара после представе уживо.

Првог дана фестивала, 17. септмебра, у „Еђшегу“ ће бити приказана представа „Self Made Men “ Нине Сантес, која се поиграва покретом и певањем, разматрајући сцену као простор за мајсторство, као поглед кроз ткање. Представа се бави изградњом (себе), (ре)изградњом, (де)конструкцијом тела, звука, фигура и пејзажа, покушавајући да постигне несигурни еквилибријум између времена промишљања и времена извођења, потом постаје полифонични збир за самоуког, кроз процес поновног стварања себе, појављује се граматика преживљавања долази до постизања споре и префињене утопије, наводи се у најави.

Исте вечери представиће се двострука лауреаткиња „Аеровејвз“ платформе, Линда Хејфорд, са перформансом „AlShe/Me“. Линда наступа са својим братом, Мајком Хејфордом у дуету који се бави пролазним карактером рода и у којем се брат и сестра поигравају својим суптилним разликама; игра која открива њихову јединствену повезаност. Линда у комаду развија даље своје истраживање о метаморфозама и физичкој трансформацији, фокусирајући се на однос између брата и сестре, она сагледава њихове међусобне утицаје, кроз шта све они пате, како перципирају или интернализују ту патњу.


Филм пре плеса

Поред панел дискусије прве вечери Фестивала „Танц плац“ Студентског културног центра Нови Сад у Културној станици „Еђшег“, програм ће друге вечери, 18. септмебра, бити употпуњен и новосадском премијером кратког инклузивног плесног филма „Поглед“ у продукцији групе „Хајде да...“. Филм је настао као коауторски рад плесача (са и без инвалидитета), кореографа и редитеља, постављен концептулано, као четири испреплетане плесне линије, у којима се прва односи на интимни поглед усмерен ка себи самом, друга поглед (из неке друге перспективе) на сопствене немоћне делове, а трећа доноси поглед на своје капацитете да се превазиђу постављени оквири. Четврта тематска линија се односи на заједништво и тиме представља проширење погледа, односно ширење перспективе. Свака од ових подцелина у филму је реализована карактеристичним филмским поступком, тако да свака тема има и свој посебан филмски језик, наводи се у најави.


Другог дана, 18. септембра, „Танц плац“ приказује норвешки дует који чине Ингрид Бергер Мајер и Лас Пасаж у перформансу „Panflutes and Paperwork “ који промишља шта у ствари значи плесати уз музику, на који начин се креира музика за плес? У овом дуету, кореографкиња Ингрид Бергер Мајер и композитор Лас Пасаж путем игре разматрају односе између плеса и музике користећи партитуре, као приоритет структуре над вештином и методе над прилагођавањем.

На затварању, уживо пред публиком, перформанс „ПЛИ“ Виктора Черницког. Инспирисан принципима физике Готфрида Вилхелма Лајбница, ПЛИ је непредвидив и хумористичан перформанс у којем је робусност замењена просторном једноставношћу и материјалним минимализмом. Резултат је паметан и играчки соло, физичка метафора бескрајне људске динамике, стрпљења и стремљења које претвара чак и најобичније предмете у невероватна архитектонска дела.

И. Б.

EUR/RSD 117.1305
Најновије вести