Тема “Дневника”: „Војвођанско П” увезује Банат и Бачку

НОВИ САД: Следеће године почиње да се гради ауто-пут од Београда до Зрењанина, најавио је прошленедеље председник Србије Александар Вучић који је уједно и позвао Кинезе да се припреме за тај пројекат. Вучић је протекле недеље у разговору са представницима компаније Чајна Шандонг, казао да ће врло брзо бити припремљен пројекат за ауто-пут до Зрењанина.
p
Фото: Darija Dudvarski

Тим аутопутем бисмо увезали целу Бачку и Банат, нагласио је Вучић додајући да ће држава бити спремна за разговоре са кинеским извођачем до краја године, а да би већ у 2022. могли да крену радови.

Вучић је позвао компанију Чајна Шандонг да се припреме на време и да уколико добију посао изгаде тај ауто-пут најбрже до сада, односно да имају још већи број људи и машина на градилишту. Подсетио је да је планирано да се  гради и Фрушкогорски коридор од Руме до Новог Сада, као и деоница од Новог Сада до Зрењанина. Нагласио је да је изградња ауто-путева у том делу Србије веома важна, као и да кинеска компанија Линглонг реализује велику инвестицију у Зрењанину, где ће уложити 900 милиона долара. Нова саобраћајница која је позната као „Војвођанско П”, а која је од првоботно планиране брзе саобраћајнице на крају “прерасла” у ауто-пут.

Крајем децембра прошле године председник Покрајинске владе Игор Мировић разговарао је са представницима кинеске компаније "China Shandong International Economic ", коју је предводио директор огранка компаније Џанг Ђианчо, о пројекту изградње аутопута Београд-Зрењанин-Нови Сад, који ће реализовати ова кинеска компанија, као и о могућностима сарадње на новим инфраструктурним пројектима.

Фото: Ilustracija

Дванаест петљи и три моста

На траси новог ауто-пута од петље „Борча“ до петље „Нови Сад – Исток“, градиће се 12 петљи, два моста преко Тамиша, један преко Тисе и надвожњак преко железничке пруге код Перлеза.

Петље су предвиђене у чворовима Овча, Сефкерин, Ковачица, Орловат, Ечка, Арадац, Жабаљ, Каћ и Нови Сад – Исток, а Зрењанин ће имати три излаза на ауто-пут, у чворовима Зрењанин – Исток, Зрењанин – Север и Зрењанин – Запад. Дужина ауто-пута од петље „Борча“ до крајње тачке на обилазници око Зрењанина биће 58 километара, а од Зрењанина до Новог Сада 45. Пролазиће територијама општина Београд – Палилула, Опово, Ковачица, Жабаљ и градова Панчево, Зрењанин и Нови Сад.


Изградња овог ауто-пута је од огромне важности за Војводину и целу нашу земљу. На тај начин повезаћемо Београд, Зрењанин и Нови Сад и створити услове да многе индустријске зоне добију додатну вредност, што је веома значајно за све грађане, рекао је Мировић.

Оценио је да је реч о једној од највећих кинеских компанија у области грађевине, која је до сада реализовала пројекте у нашој земљи поштујући све рокове, истакавши да је на тај начин стекла значајне референце за реализацију тог великог подухвата. Џанг Ђианчо је у разговору истакао да ће кинеска компанија у најкраћем року завршити пројектно-техничку документацију, како би што пре почели припремни радови на реализацији овог пројекта. Он је изразио очекивање да ће сарадња на свим нивоима бити продуктивна.

Приближна дужина ауто-пута је 110 километара, а пројекат подразумева изградњу комплетног профила ауто-пута, између Новог Сада-Зрењанина и београдског насеља Овча, са свим путним објектима и денивелационим укрштањима.

Такође планирана је и рехабилитација, модернизација и доградња постојеће мреже државних путева првог и другог реда у зони коридора. Коридор ауто-пута државног пута првог А реда, на правцу Београд (Овча)-Зрењанин-Нови Сад, од планираног укрштања са саобраћајницом северна тангента (на коридору од саобраћајнице Т6 до Панчевачког пута) у насељу Овча. Од овог укрштања у правцу севера пролази кроз територије катастарских општина Овча, Борча, Лепошница и Комарева Хумка (административно подручје града Београда), до Тамиша, односно административне границе са АП Војводина (катастарска општина Глогоњ).    Даље се коридор протеже кроз територију АП Војводине преко катастарских општина Сефкерин, Опово, Баранда и Сакуле (општина Опово), Идвор, Фаркаждин, Уздин, Ковачица (општина Ковачица). Коридор се потом протеже преко катастарских општина Чента, Перлез, Стајићево, Ечка, Зрењанин III и Зрењанин I до границе ПГР-а Зрењанин (са варијантним решењима северно и јужно од Града Зрењанина), и даље паралелно са државним пута IБ реда број 12, на теритирији Града Зрењанина, новим мостом преко Тисе и паралелно са постојећим ДП првог Б реда бр.12 у општини Жабаљ (са варијантним решењима: постојећим коловозом као десном траком ауто-пута и левом траком паралелном са постојећом и нова траса ауто-пута) и уклапањем у постојећа саобраћајна решења на територији Града Новог Сада.


Аеродроми Ечка и Ченеј задржавају намену

Путну мрежу у коридору будућег ауто-пута државног пута првог А реда, на правцу Београд (Овча)-Зрењанин-Нови Сад, поред државних путева првог и другог реда, чине и општински и некатегорисани путеви који се налазе и у зони потенцијалног коридора ауто-пута који захтевају одговарајући третман у конфликту са путем највишег хијерархијског нивоа.

У обухвату плана налазе се и два аеродрома Ечка и Ченеј, који своју намену задржавају и у наредном периоду.


Фото: Darija Dudvarski

Рок за израду Нацрта просторног плана је 12 месеци, новац за његову израду обезбеђује „ China Shandong International Economic and Tehnical Coorporation Group “, а носилац израде је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Како се наводи у одлуци Републичке владе, оквирна граница просторног плана обухвата делове територија градова Београд, Панчево, Зрењанин и Нови Сад, као и општина Опово, Ковачица и Жабаљ

Правац Нови Сад – Зрењанин заправо ће бити проширење постојећег путног правца, који ће добити додатне саобраћајне траке, па би у сваком смеру требало да буду три траке, од којих је једна зауставна. Посебни значај нова саобраћајница требало би да има за привреду градова и општина кроз које пролази јер ће ауто-пут бити и један од адута локалних самоуправа за привлачење инвестиција.  

У систему путне мреже Србије овај путни правац представља основну везу на правцу север-југ, који повезује Војводину и Београд, централне и северне делове Србије. Наставак овог државног пута северно од Зрењанина према Новом Саду, представља важну везу ка међународном путу Е-75.                                                                               

С. Ст.- А. С.

EUR/RSD 117.1544
Најновије вести