overcast clouds
18°C
01.05.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ЦЕНЕ НА ТЕМУУ СВЕ ВЕЋЕ Америчке царине подигле цене, корисници побеснели на друштвеним мрежама: „Од куповине као милијардер до куповине као сиромах – све у једном дану“

30.04.2025. 09:04 09:17
Пише:
Извор:
Курир
temu
Фото: Screenshot Temu

„Од куповине као милијардер до куповине као сиромах – све у једном дану“, написао је други корисник у објави у суботу.

Кинески онлајн продавац Тему почео је да додаје „увозне дажбине“ од око 145% као одговор на тарифе које је увео председник САД Доналд Трамп.
Ове накнаде, које су се почеле појављивати током викенда након што су цене порасле у петак, често коштају више од самих производа које потрошачи купују и могу више него удвостручити цену просечне поруџбине.

На пример, летња хаљина која се на Тему-у продаје за 18,47 долара, након додатка 26,21 долар увозних дажбина, коштаће укупно 44,68 долара, што представља надокнаду од 142%, према анализи ЦНБЦ-ја. Дечји купаћи костим по цени од 12,44 долара, коштаће купце 31,12 долара када се дода 18,68 долара дажбина, чак 150% више. Ручни усисивач са ценом од 16,93 долара сада кошта 40,11 долара када се урачуна дажбина од 21,68 долара – што је отприлике 137% поскупљења.

„Артикли који се увозе у САД могу бити подложни увозним дажбинама. Ове дажбине покривају све трошкове повезане са царинским процедурама, укључујући увозне таксе које плаћамо царинским органима у ваше име“, наводи Тему на свом сајту. „Износ приказан на сајту не мора представљати стварни износ плаћен царинским органима.“

И на Шејну дивљају цене

Конкурентски продавац на снижењу, Шејн, такође је повећао цене на свом сајту, али изгледа да не примењује увозне дажбине. Компанија је додала поруку приликом плаћања: „Тарифе су укључене у цену коју плаћате. Никада нећете морати да доплаћујете приликом испоруке.“

Ове промене долазе након што су Тему и Шејн почетком месеца упозорили да ће повећати цене након што је Трамп увео тарифе од 145% на многе кинеске производе.

Цене порасле од 25. априла

„Због недавних промена у глобалним трговинским правилима и тарифама, наши оперативни трошкови су порасли“, наводи Тему на сајту почетком месеца. „Како бисмо наставили да вам нудимо производе које волите без компромиса по питању квалитета, почећемо са прилагођавањем цена од 25. априла 2025.“

Увозне дажбине нарушавају основну предност Темуа која га је учинила популарним – ниске цене. Тему, који је у власништву кинеског гиганта ПДД Холдингс, постао је изузетно популаран у САД након лансирања 2022. године, захваљујући масовној онлајн кампањи са слоганом „Купуј као милијардер“. Иако је испорука знала да траје дуго, потрошачи су се окупљали око сајта јер су ниске цене одеће, електронике и кућних потрепштина чиниле чекање вредним.

Тему је омогућавао потрошачима с ограниченим буџетом, који се боре с трошковима хране и становања, да себи приуште нешто лепо – попут нове одеће или декорације – без великих трошкова. Сада ће цене многих производа више личити на оне код америчких конкурената попут Амазона, Волмарта и Таргета, али ће испорука и даље трајати више од недељу дана.

Тему је драстично смањио улагања у онлајн оглашавање у САД откако је Трамп најавио нове тарифе. Апликација Тему пала је на 73. место на Епл-овој листи најпопуларнијих апликација, иако је раније била у топ 10, према подацима Сенсор Тауер-а. Шејн је тренутно на 54. месту, док је прошлог месеца био на 15.

Производи троструко скупљи

Купци Темуа преплавили су Редит жалбама на нове увозне дажбине. У једној објави под насловом „Р.И.П. Тему, било је лепо док је трајало“, корисник је написао да су цене „одлетеле у небо“ у петак.

„Од куповине као милијардер до куповине као сиромах – све у једном дану“, написао је други корисник у објави у суботу.

Мацинзи Морис, корисница Темуа из југоисточног Мисурија, рекла је да је наручила сет саксија за сукуленте за 12,25 долара пре него што су цене почеле да расту. До петка, цена истих саксија порасла је на 30 долара, каже она. Морис редовно купује опрему за јогу, одећу и разне друге производе са сајта „неколико пута месечно“, али сада очекује да ће куповати другде, јер су артикли постали скупљи.

„Нема смисла плаћати 140% више када исти производ могу да купим на Амазону за исту цену, и то обично брже стигне“, каже Морис.

Извор:
Курир
Пише:
Пошаљите коментар