broken clouds
23°C
23.09.2025.
Нови Сад
eur
117.1794
usd
99.313
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Шта ће бити када порасте? ОМИЉЕНА ИГРА ДЕТЕТА ЈАСНО МОЖЕ ДА УКАЖЕ ЧИМЕ ЋЕ СЕ БАВИТИ У БУДУЋНОСТИ Посматрајте децу и много тога ћете сазнати

23.09.2025. 18:17 18:29
Пише:
Извор:
Yumama. mondo
деца
Фото: Ilustracija pixabay/freepic

Омиљена игра детета може да открије много тога о његовим интересовањима, талентима, па чак и будућој професији.

Игра је један од начина учења о свету, а играчке које дете бира кључне су за разумевање његових природних склоности и талената. Посматрајући децу, можете много тога да научите о њиховим интересовањима, емоционалном стању и особинама личности. Чак можете да "предвидите" и њихову будућу професију.

Конструктори и слагалице: Будући инжењери и аналитичари
 

Деца која проводе време играјући се конструкторским сетовима обично имају аналитички ум, стрпљење и истрајност. Интеракција са овим малим деловима развија фине моторичке вештине, које су директно повезане са развојем говора, пажње и памћења.

Ова игра развија:
 

Логику - склапањем великих модела од малих делова, деца уче да упоређују, анализирају, синтетишу, генерализују и конкретизују.
Апстрактно размишљање - конструкторски комплети развијају машту и уче просторну оријентацију.
Математичке способности - деца која уживају у склапању конструкторских комплета обично су добра у природним предметима у школи.
Ове вештине ће бити корисне будућим инжењерима, архитектама, програмерима, аналитичарима, математичарима и научницима.
Лутке и играње улога: Развијање емпатије и комуникација
Кроз играње улога, деца рекреирају свет одраслих и испробавају различите друштвене улоге. Привремено постају родитељи малишана, учитељи, лекари и продавци. Ово им помаже да разумеју мотиве различитих људи. Играње луткама активира делове мозга одговорне за емпатију и друштвене вештине.

деца
Фото: Ilustracija pixabay

Ове игре развијају:

Емоционалну интелигенцију - то јест, способност препознавања сопствених и туђих осећања и искустава и способност препознавања разлога који стоје иза одређених поступака.
Емпатију - емпатична деца имају тенденцију да боље напредују у школи, дуже одржавају интересовање за учење нових ствари и лакше се носе са неуспесима.
Говор - током играња улога, деца говоре родитељима или пријатељима шта желе да изграде или одглуме, као и који су им предмети и радње потребни. Дељење емоција и планова стимулише развој говора.
Комуникационе вештине су неопходне за оне који се баве каријером наставника, психолога, лекара, глумаца, менаџера људских ресурса, новинара и тако даље.
 

Тимске игре: Школа за будуће лидере и тимске играче
Друштвене игре су ефикаснији начин комуникације од једноставних разговора. Кроз заједничке активности лакше је упознати нове људе, међусобно се упознати и створити пријатељства. Ова врста активности помаже у развоју критичког размишљања и емоционалне интелигенције и помаже у развоју креативних решења за сложене проблеме.

деца
Фото: Ilustracija pixabay

Тимске игре помажу у развоју:

Комуникације - учесници уче да размењују идеје, разговарају о стратегијама, слушају своје вршњаке и изражавају се јасно и разумљиво.
Поверења и сарадње - деца се уједињују како би постигла заједнички циљ, подржавају се на том путу и ​​раде заједно.
Вештина лидерства - током игре настају ситуације које захтевају доношење одлука и доделу улога. Ово сваком учеснику даје прилику да покаже иницијативу и преузме одговорност за одређено подручје "рада", преноси дзен.ру.
Ово искуство је важно за оне који се одлуче да раде као предузетници, руководиоци пројеката, тренери или лидери на било ком нивоу.
 

Игре за једног играча: Свет дубоких мислилаца
Самостална игра помаже деци да се фокусирају на сопствена искуства и осећају се независно. На овај начин, они уче да доносе одлуке и проналазе решења за тешке ситуације без помоћи одраслих. Међутим, деца која више воле да се играју сама нису нужно повучена или стидљива. Она имају тенденцију да буду отпорнија и способнија да се добро концентришу на задатак који је пред њима.

дете
Фото: Ilustracija pixabay

Играјући се само, дете учи:

Самосталност - доноси сопствене одлуке и развија своје размишљање и машту.
Дубоко урањање у процесе - ово му помаже да темељно истражи новонастале идеје.
Способност фокусирања и самосталног рада је неопходна за писце, уметнике, дизајнере, програмере, истраживаче и друге стручњаке чији рад захтева самоћу и фокус.

Игра је природни део живота малишана, њихов природни начин истраживања света. Током игре, испробавају различите улоге, истражују своја интересовања и уче да праве своје прве самосталне кораке. Једноставни сценарији игре постепено постају сложенији, прелазећи од имитирања радњи одраслих до стварања сопствених правила.

Кључно је да не ометате овај процес или да не присиљавате дете да се уклопи у ваше идеје о томе шта "треба" да ради. Одрасла особа може да подржи игру постављањем разјашњавајућих питања и показивањем интересовања за детаље. Такве активности помажу детету да развије сопствене идеје и изгради самопоуздање. Безбедно и слободно окружење је такође неопходно за потпуни развој: простор где могу да покушавају и праве грешке, експериментишу и исправљају грешке.

Yumama.mondo

Извор:
Yumama. mondo
Пише:
Пошаљите коментар
ДЕЦА РИЗИКУЈУ ЖИВОТ ЗБОГ ТикТок ИЗАЗОВА! Један ђак се онесвестио током „игре дављења“! ОПАСНОСТ од оштећења мозга- стручњаци апелују на родитеље
da

ДЕЦА РИЗИКУЈУ ЖИВОТ ЗБОГ ТикТок ИЗАЗОВА! Један ђак се онесвестио током „игре дављења“! ОПАСНОСТ од оштећења мозга- стручњаци апелују на родитеље

17.09.2025. 20:33 20:41