За бољу наплату пореза: Висина казне у зависности од "јачине фирме"

НОВИ САД: Дух читавог нашег програма трансформације је смањивање репресивних мера и повећање добровољног поштовања прописа, није наш циљ репресија, рекла је директорка Пореске управе Србије Драгана Марковић, говорећи о процесу трансформације Пореске управе у Србији, што ће бити једна од тема о којима ће се разговарати следеће недеље с мисијом ММФ-а у Београду.
najlon FF
Фото: Дневник (Филип Бакић)

Драгана Марковић је, говорећи о примени новог Правилника о евидентирању ПДВ-а, рекла да је основна делатност Пореске управе управо утврђивање, контрола и наплата пореза, а да сматра да ће се новим Правилником број контрола смањити, али да то не значи да их неће бити.

Прошло је време када нисте плаћали порезе и бавили се тиме како да не плаћате порезе, рекла је Драгана Марковић, и навела да је током контрола фирми у Србији везано за повраћај ПДВ-а пронађен огроман број „фантомских предузећа”.

Она је додала и да Пореска управа припрема постепено скраћивање рокова за враћање ПДВ-а, али је навела да о томе за сада не може детаљније да говори док се не постигне крајњи договор с Министарством финансија као надлежном институцијом.

На питање модератора панела, председника Одбора AmChama Славка Царића да ли је могуће да се у наредном периоду измени висина казне од 500.000 динара за предузећа уколико се утврде неправилности у раду у теренској контроли, Драгана Марковић је оценила да би измене биле добре, али да постоје различита мишљења унутар надлежних институција по том питању.

Разлог за евентуалне измене је тај што, на пример, трафика или нека огромна компанија плаћају исти износ казне, а привредници предлажу да се нај износ сведе на одређени проценат у зависности од „јачине фирме”.

Драгана Марковић је рекла да су ранијем периоду „испод радара” Пореске управе били они који се, на пример, баве пружањем стомоатолошких услуга или мале ауто-школе, а да је контролом управо у том сектору малих фирми откривен „додатни порески приход” који није био пријављиван.

Ту се дешавало нешто што је, вероватно због фискалне издашности, било испод радара Пореске управе. Сад смо ту открили додатне пореске приходе, као и код сала за венчање, где буде по 300 и 500 гостију, а у пореским приходима се прикаже да их је било 20 или 30, казала је Драгана Марковић.

Учесници панела су оценили да је реформа Пореске управе кренула у добром правцу, да има помака, али да је потребно додатно убрзати реформе и појаснити многе прописе које муче привреднике.


Ради и што не би требало

Драгана Марковић је изјавила да Пореску управу већ дуги низ година мучи то шта је у њеној надлежности.

Поред основне делатности, бави се с 26 различитих активности, па се тако, каже, баве таксама за одводњавање (издато 1,6 милион решења), затим повраћајем пореза за опрему за бебе (издато 46.000 решења) и другим.


До сада је у процесу трансформације Пореске управе у Србији у општинама отворено 37 шалтера за директну комуникацију с грађанима који имају питања за порезнике, рекла је директорка ПУ, и истакла да је главна тежња Управе да постоји „клијентски однос” с пореским обвезницима.

Навела је да је раније Управа имала 178 организационих јединица, а да је тај број у поступку трансформације пао на 78. Такође, подсетила је на то да је Влада још 2015. године усвојила процес трансформације, а да је прошлог октобра усвојен и Акциони план.

Казала је и да је 2011. године Пореска управа имала 11.000 запослених а да их данас броји око 5.200, чији је просек година 54. Подсетила је и на то да је Управа формирала и посебну јединицу за анализу ризика, као и да су све пореске пријаве преведене у електронски облик.

Д. Млађеновић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести